Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO  BUTIKJOLA.PL

Uwaga

Przed zastosowaniem poniższego przykładowego wzoru, przygotowanego w oparciu o przepisy prawa polskiego dla sklepów prowadzących sprzedaż na rynku polskim, należy rozważyć, czy nie zachodzi konieczność jego dopasowania do indywidualnych potrzeb sklepu internetowego. Proszę również odpowiednio wypełnić fragmenty oznaczone kolorem żółtym. Wskazówki dotyczące ich prawidłowego wypełnienia zawarte zostały w Podręczniku Trusted Shops. Ostatnia aktualizacja niniejszego wzoru nastąpiła w czerwcu 2018 roku.

    1. Definicje

      Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

      1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
      2. Konsument – Klient, który jest osobą fizyczną i spełnia kryteria określone w definicji z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego. Zgodnie z tą definicją za Konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
      3. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
      4. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego 
        • ButikJola.plBakalarska 11 alejka B1702-212 Warszawa
        ;
      5. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod 
        • ButikJola.plBakalarska 11 alejka B1702-212 Warszawa
        , za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
      6. Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
      7. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy JOLA Bogdan Karolewski ul. Klaudyny 01-684 Warszawa, MAZOWIECKIE a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
      8. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
      9. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
      10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
    2. Postanowienia ogólne
      1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: 
        • ButikJola.plBakalarska 11 alejka B1702-212 Warszawa
         i jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
      2. Sklep internetowy, działający pod adresem: 
        • ButikJola.plBakalarska 11 alejka B1702-212 Warszawa
        , NIP: 8931030757, REGON: 911327405, e-mail:jolabutik@gmail.com
      3. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
        1. zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
        2. warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji produktów dostępnych w ramach sklepu internetowego;
        3. warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
        4. zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu internetowego.
      4. Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
        1. [przeglądarka internetowa] w wersji ... lub nowszej z włączoną obsługą [wskazanie niezbędnych aplikacji, np. aplety Javy],
      5. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa butikjola.pl  zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
      6. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu [butikjola.pl] oraz zapisać jego treść i sporządzić wydruk.
    3. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
      1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
      2. Klient zobowiązany jest do:
        1. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
        2. korzystania ze sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
        3. korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
    4. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
      1. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
      2. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową [butikjola.pl], dokonać wyboru [w zależności od profilu danego sklepu można tu wymienić konkretny rodzaj towarów oraz – ewentualnie – także ich specyfikację – np. wyboru towaru i jego kolorystyki lub wyboru mebli i akcesoriów ogrodowych z oferty Sklepu, itp.], podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
      3. Wybór zamawianych przez Klienta Towarów dokonywany jest poprzez ich dodanie do koszyka.
      4. W trakcie składania Zamówienia – do momentu kliknięcia w przycisk [Proszę wskazać stosowany na stronie z podsumowaniem zamówienia przycisk, np. „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub inny równoznacznie informujący o obowiązku zapłaty, np. „Zamawiam i płacę”] – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
      5. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
        1. przedmiotu zamówienia,
        2. jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
        3. wybranej metody płatności,
        4. wybranego sposobu dostawy,
        5. czasu dostawy,
        6. […]
      6. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest podanie danych osobowych oznaczonych, jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „…dalej………………….” [Proszę wskazać stosowany przez Państwa przycisk potwierdzający wolę złożenia odpłatnego zamówienia, np. „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub inny równoznacznie informujący o obowiązku zapłaty, np. „Zamawiam i płacę”].
      7. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z [butikjola.pl] Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
      8. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zatytułowaną [jolabutik@gmail.com
        ]
        , zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
      9. Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
      10. Umowa zawierana jest w języku polskim. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz ogólnych warunków (Regulamin sklepu internetowego) następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
    5. Dostawa
      1. Dostawa Towarów jest [ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej] i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
      2. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się przesyłką kurierską Firmy DPD . Koszty dostawy wynoszą 14.00zł. Koszty dostawy zostaną również wskazane w momencie składania Zamówienia.
      3. Termin realizacji dostawy wynosi od [1] do 7 dni roboczych licząc od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia.
    6. Ceny i metody płatności
      1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
      2. Klient ma możliwość uiszczenia zapłaty ceny:
        1. przelewem na numer konta bankowego 43 1020 1026 0000 1702 0280 2726
        2. płatnością za pośrednictwem IAI Pay
Uwaga: Pola z liczbami na czarnym tle znajdujące się poniżej należy uzupełnić zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na dole strony.
  1. Prawo do odstąpienia od umowy
    1. Klientowi, który jest Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia 1
    2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas 2 o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
    3. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. 3
    4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  2. Skutki odstąpienia od umowy
      1. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

     

  3. Reklamacje dotyczące Towarów
    1. [Podmiot prowadzący sklep internetowy] jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1] - 556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
    2. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres [jolabutik@gmail.com]
      ]. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
    3. [Sprzedawca nie jest producentem towarów. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej]. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
  4. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
    1. Sklep internetowy podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania serwisu i stron internetowych sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości techniczne zgłoszone przez Klientów.
    2. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem serwisu i stron internetowych sklepu, Klient może zgłaszać pisemnie na adres: [
      • ButikJola.plBakalarska 11 alejka B1702-212 Warszawa
      ], mailowo pod adres [butikjola.pl] lub [przy użyciu formularza kontaktowego].
    3. W reklamacji Klient powinien opisać rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
  5. Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe
    1. Klient, który jest Konsumentem, może w razie zainteresowania skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Spory dotyczące zakupów internetowych można rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z innych metod pozasądowego rozwiązywania sporów i np. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
    2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
Wskazówki do wypełnienia pkt. 7 „Prawo do odstąpienia od umowy”:

Konsument dokonujący zakupu w sklepie internetowym musi zostać poinformowany, jeszcze przed złożeniem zamówienia, zarówno o przysługującym mu prawie do odstąpienia od umowy, jak i wyjątkowych sytuacjach, w których prawo to jest wyłączone (art. 12 pkt 9 – 12 ustawy o prawach konsumenta). Informacji tych (z wyjątkiem informacji o braku prawa do odstąpienia od umowy) można udzielić za pomocą wzoru pouczenia o odstąpieniu od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do ustawy o prawach konsumenta. Przedsiębiorca, który doręczy konsumentowi prawidłowo wypełnione pouczenie, spełnia obowiązki informacyjne określone w art. 12 ust. 1 pkt 9 - 11 ustawy.

Aby stworzyć poprawną informację o prawie do odstąpienia od umowy, należy zapoznać się z poniższą instrukcją i odpowiednio uzupełnić oznaczone kolorem czarnym w pkt. 7 pola 1 2 3 4 5 6

Instrukcja wypełniania

Pole 1 dotyczy ustanowienia odpowiedniego początku biegu terminu na odstąpienie od umowy. W zależności od rodzaju zawieranych w e-sklepie umów, należy uzupełnić w pkt. 7 wzoru, pole 1 o odpowiednio wybrany fragment z pogrubioną czcionką.
1 Proszę wpisać jeden z następujących fragmentów tekstu w cudzysłowie:
  • w przypadku umów o świadczenie usług lub umów, których przedmiotem jest dostarczanie wody, gazu lub energii elektrycznej, w przypadku gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, dostarczanie energii cieplnej lub dostarczanie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym: „zawarcia umowy.”;
  • w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy (np. umowy sprzedaży, umowy dostawy lub umowy o dzieło będące rzeczą ruchomą): „w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.”;
  • w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno: „w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.”;
  • w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach: „w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części.”;
  • w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony: „w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy.”.
Pole 2 należy wypełnić w zależności od dostępnych w sklepie sposobów kontaktu.
2 Proszę wpisać Państwa nazwisko, pełny adres pocztowy oraz, o ile są dostępne, Państwa numer telefonu, numer faksu i adres e-mail.
Pole 3 dotyczy sytuacji, w których przedsiębiorąca udostępnia konsumentowi na stronie e-sklepu możliwość wypełnienia elektronicznego formularza odstąpienia od umowy.
3 Jeżeli umożliwiają Państwo konsumentowi wypełnienie i przesłanie informacji o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną na Państwa stronie internetowej, proszę wpisać, co następuje: „Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej butikjola.pl. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).”.
Pole 4 odnosi się do umów kupna towaru.
4 W przypadku umów zobowiązujących do przeniesienia własności rzeczy, w których nie zaproponowali Państwo, że odbiorą rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, proszę wpisać, co następuje: „Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.”.
Pole 5 odnosi się do umów kupna towaru. Proszę wybrać odpowiednie dla Państwa sklepu rozwiązanie z każdego z podpunktów a, b i c.
5 Jeżeli konsument otrzymał rzeczy w związku z umową: 

a) proszę wpisać: 
  • Odbierzemy rzecz” lub:
  • Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz na adres
    • ButikJola.plBakalarska 11 alejka B1702-212 Warszawa niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.”.
Podziel się swoim komentarzem z innymi
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel